För vissa speciella typer av ärenden så finns det specifika formulär. Finns det du vill göra inte med i följande lista så skapar du ett vanligt IT-ärende.
Hittar du inte det program du söker i Företagsportalrn/Company Portal? Finns det någon ny tjänst du tycker vi borde använda? Det här dokumentet beskriver hur du går tillväga. Varje avdelning har en egen IT-budget. Den består till 99% av planerade ...
IT-policyn säger att "Det är förbjudet att använda och installera program/tjänster som inte har IT-gruppens godkännande" och denna artikel beskriver hur man hittar och installerar de program som är godkända av IT-gruppen. Funderar du kring ...
Om din telefon inte har Flow installerat redan så kan du ladda ned det från Google Play eller App Store. Du loggar in med samma uppgifter som till Softphonen (d.v.s. din e-post eller 010-nummer och det lösenord du valt). De flesta inställningar som ...
VPN-anslutningen används när man inte befinner sig på ett av Autotechs-kontor och man behöver komma åt interna resurser, t ex filer på G:, H:, S: etc. Endast enheter ägda och administrerade av Autotech tillåts åtkomst till VPN:et. Saknar du ...
Det är inga problem att göra tonval/knappval med softphonen och egentligen inte särskilt svårt men kanske inte helt uppenbart att lista ut första gången. För att använda tjänster med nummerval via softphonen så gör man följande. När du är i ett ...
Akuta Problem
Står du helt still i arbetet eller befaras göra det inom kort om ditt bekymmer inte löses så snart som möjligt? Skicka ett IT-ärenden som vanligt och sedan ringer du!
Ring IT-support på: 010 - 492 43 33 (öppet 8-17)
Verkyg för självbetjäning/support
Guider för bl.a Flow, NexusFont hittar du under fliken Knowledge Base.