IT

Speciella Ärenden

För vissa speciella typer av ärenden så finns det specifika formulär. Finns det du vill göra inte med i följande lista så skapar du ett vanligt IT-ärende.

Personalfrågor


    • Recent Articles

    • Mail, kalender, kontakter & Drive - Förberedelser och begränsningar

      GMail Problem: Semesterinställningar migreras inte över Lösning: Återskapa semesterinställningar efter migrering. Problem. Automatsvar migreras inte över. Lösning: Återskapa automatsvar efter migrering. Problem: E-postfilter och regler migreras inte ...
    • Förbereda Dokument, Skrivbord och Bilder inför OneDrive

      I och med migrationen till Microsoft 365 så byter vi från Google Drive till Microsoft OneDrive. Lagringsutrymet ökar från totalt 30 GB för Mail och filer till 1 TB för bara filerna. Du rekommenderas att inte lagra SVN-/CMS- eller Git-repositories på ...
    • Komma igång med Telavox mobilapp

      Om din telefon inte har Flow installerat redan så kan du ladda ned det från Google Play eller App Store. Du loggar in med samma uppgifter som till Softphonen (d.v.s. din e-post eller 010-nummer och det lösenord du valt). De flesta inställningar som ...
    • VPN-anslutning

      VPN-anslutningen används när man inte befinner sig på ett av Autotechs-kontor och man behöver komma åt interna resurser, t ex filer på G:, H:, S: etc. Endast enheter ägda och administrerade av Autotech tillåts åtkomst till VPN:et. Saknar du ...
    • Tonval/knappval med Telavox softphone

      Det är inga problem att göra tonval/knappval med softphonen och egentligen inte särskilt svårt men kanske inte helt uppenbart att lista ut första gången. För att använda tjänster med nummerval via softphonen så gör man följande. När du är i ett ...

    Akuta Problem

    Står du helt still i arbetet eller befaras göra det inom kort om ditt bekymmer inte löses så snart som möjligt? Skicka ett IT-ärenden som vanligt och sedan ringer du!

    Ring IT-support på: 010 - 492 43 33 (öppet 8-17)

      Verkyg för självbetjäning/support

      Guider för bl.a Flow, NexusFont hittar du under fliken Knowledge Base.

      Lösenord