IT

Speciella Ärenden

För vissa speciella typer av ärenden så finns det specifika formulär. Finns det du vill göra inte med i följande lista så skapar du ett vanligt IT-ärende.

Personalfrågor


    • Recent Articles

    • Ställa in headset i Telavox

      För att ställa in den enhet man vill ha när man pratar i samtal så gör man följande: Börja med att gå till inställningarna [1] och sedan telefoni & ljud [2]. Klicka sedan på ljudenhet [3]. Den första inställningen på sidan [1] är vilken enhet man ...
    • Ställa in ringenheter i Microsoft Teams

      Som standard ringer Microsoft Teams bara i hörlurarna men det går att aktivera att den även ringer på en andra enhet, vanligast högtalare. Detta kan behöva göras även efter i- och ur-dockning beroende på vilken enhet som är vald. För att komma till ...
    • Ställa in ringenheter i Telavox

      Som standard så ringer Telavox Softphone bara i headsetet. För att ställa in så att man även får en ringsignal i sina högtalare så behöver man ställa in en ytterligare ringenhet. Detta kan även behöva göras efter att man dockat-ur och/eller dockat-in ...
    • Efterfråga nya program och tjänster

      Hittar du inte det program du söker i Företagsportalrn/Company Portal? Finns det någon ny tjänst du tycker vi borde använda? Det här dokumentet beskriver hur du går tillväga. Varje avdelning har en egen IT-budget. Den består till 99% av planerade ...
    • Installera program

      IT-policyn säger att "Det är förbjudet att använda och installera program/tjänster som inte har IT-gruppens godkännande" och denna artikel beskriver hur man hittar och installerar de program som är godkända av IT-gruppen. Funderar du kring ...

    Akuta Problem

    Står du helt still i arbetet eller befaras göra det inom kort om ditt bekymmer inte löses så snart som möjligt? Skicka ett IT-ärenden som vanligt och sedan ringer du!

    Ring IT-support på: 010 - 492 43 33 (öppet 8-17)